Vitorlázás katamaránnal

2007-07-21

Volt egy kemény napunk csütörtökön a delfináriumban, mert egy cruise-ship 300 fővel ellepte az objelktumot, így már alig vártam a hétvégét. A terv a következő volt: vitorlázás egy katamránnal valamelyik szomszéd szigetre. Sikerült megszerezni szombatra a hajót, a Cat PPALU-t, mely egy versenyeken is használt könnyű építésű csoda, mely akár 25 tengeri csomóval is képes száguldani. A kabin nem volt nagy, ezért Sofival csak egynapos túrát vállaltunk be. Elindultunk totoláról, és a jó szélviszonyok miatt hamarosan 15 csomóval haladtunk. A cél Norman Island volt, ami ugyancsak brit sziget. Magas sziklapartja, és barlangjai ideális sznorkel-terepet jelentenek minden tengerimádónak. A fimeken látható sokszínű állatvilág és a természet lakotta formák itt a szemünk elé tárul: színes halak, rákok, kagylók és olyan kőszirtek a víz alatt, barlangok a tagolt parton, melyek lélegzetelállítóak. Én is körbeneztem – a hajó legénysége szerint Sawn Conery által használtnak nevezett búvárszemüvegemben – a víz alatt. Másfél órát töltöttünk ott, majd továbbáltunk, egy közeli étterem-hajóra, a Williams Thornton-ra, alias Willy’s. A hajó körül bójákkal jelzett, kikötésre alkalmas kötelek vannak telepítve, ahonnan dinky-vel (kis gumicsonak amivel kimennek a partra a hajokrol) lehet eljutni az étkezőhajóra. A hajón a szokásos vendégszeretet és koktélok vártak minket, valamint az egyszerű, de tápláló konyha 🙂 Hamburget, steak … pain killer, jagermeister, heineken, bloody-marie stb. Ez egy kalózhajó volt, és nevét is egy ismert kalózról kapta. Ott töltöttünk vagy két órát, jol éreztük magunkat, bár nekem néha sok volt a spanyol szövegböl, de egyre többet értek … annál kevesebbet beszélek 😦 Amugy a társaság a szokásos családi felállás mellett egy baráti párból, egy delfinidomár csajból és Hugoból állt össze, aki Sofia puerto ricoi keresztapja. És a hajón 3 fős legénység, illetve kettejük barátnöje volt még társunk. A fullos kajálás, ivászat után vissza-rocsóztunk a katamaránra, ahol persze – ha meg nem említettem volna – jégre tett italok vártak az elfogyasztásukra. Továbbáltunk Norman Islandra, mely 5 percre volt az Willy’s-től. Itt egy ismét elképesztő beach fogadott, ahol fürdőztünk és pihentünk, napoztunk, usztunk, ahogy kell. Aztán a naptól elpilledve elindultunk visszafelé, megszokott szigetünkre, Tortolára. Még azért ittunk pár sört, haverkodtunk a legénységgel és – mondhatom – ismét egy emlékezetes napot töltöttem a Karib-szigeteken 🙂
A hajóról a kapitány sűrű elnézések közepette búcsúzott, mivel a viharos időjárás miatt nem tudtunk egy újabb kitérőt tenni,de az általa ismételgetett kifejezés akár szállóigévé is válhatna, főleg kis hazánkban: take it easy man, no stress = csak nyugodtan, semmi stressz!